Epidemija je zagotovo ena izmed večjih preizkušenj človeštva. Poleg zdravstvene in ekonomske situacije so se pomembno spremenile tudi naše družine, partnerski odnosi, starševski odnosi in ne nazadnje tudi mi sami.
Ko so na horizontu tako močne spremembe, pomembno vplivajo na naš osebni ritem, način delovanja in človeku povzročijo šok, tesnobo in paniko. Tako močne spremembe nas lahko pustijo razmišljati: »Ali bo to še dolgo in kdaj se bom lahko vrnil na stare tire? Bo kdaj enako?«

Ta vprašanja se nam lahko ponavljajo dnevno, vendar nam vsem je skupno dejstvo, da človek s svojim telesom in duševnostjo potrebuje približno tri mesece, da sprocesira tako močne spremembe. V tem času se naš živčni sistem umiri in ne nazadnje tudi prilagodi novi realnosti.

To spoznanje je zdaj ključno, saj se človek lahko umiri z namenom začeti živeti svoje spremembe. Lahko rečemo, da kopljemo novo strugo svoje reke.

Kaj se dogaja v partnerskih zvezah?
Skozi epidemijo so se vse človeške vloge – oče, partner, službeni naziv – znašle na enem mestu. Osnovna struktura našega življenja, zajtrk doma, odhod v službo na drugo mesto, prevoz iz službe domov, pot na rekreacijo …, vse je obstalo na statičnem mestu.
Odrasel človek je lahko izgubil občutek svobode. Ob tem avtorica Esther Perel pojasni, da lahko občutek svobode v zaprtosti dobimo iz svoje domišljije – ustvarjalnosti.
V partnerskem odnosu se lahko zaradi podaljšane epidemije in zaprtosti pokažejo čezmerni občutki nemoči, žalosti in popolne bede. Tiste težave, s katerimi se s partnerjem v »mirnem času« nismo ubadali, zdaj postanejo neznosne oz. jih preprosto bolj opazimo. »So te vedno bile med nama, so me vedno motile, me kdaj ne bodo?«

Kaj poganja najino ponavljanje?
Omejenost in katastrofe delujejo kot pospeševalci odnosov in partnerskih potlačenih vsebin, ki so bile pred tem potisnjene na stran. Čezmerni strah in panika, ki sta bila prisotna na začetku epidemije okoli nas, zdaj počasi odhajata. Ob tem nam ostaja tudi občutek slovesa od sveta, ki smo ga poznali.
Ko človek sprejme te spremembe, jih ponese v svoj partnerski odnos, kjer ima s svojim partnerjem možnost za spremembe. Zdaj pogosti občutek, da življenje in naše zdravje nista samoumevna, povzroči dve vrsti izbire, češ, življenje je kratko, poročiva se, poskusiva z novim otrokom; ali druga skrajnost: želim stran od tebe, želim spremembo zase in odidem.

Kaj lahko sprosti moje življenje v tej hiši zdaj?
Za posameznika in partnerski odnos je pomembno, da lahko ohranimo stik s svojo ustvarjalnostjo in ne nazadnje domišljijo. Spomnimo se na naše otroke, ti se lahko nemudoma prestavijo v drugo obdobje, prostor in se popolnoma vživijo v tisto igro. To sproščenost omogoča domišljija, spontanost.
Svoboda v naši zaprtosti prihaja iz naše domišljije – ustvarjalnosti. Dobro je, če lahko odrasli tudi sami temu sledimo v smislu, da ne obedujemo vedno na istem mestu, prestavimo malo mizo, gremo s partnerjem na zmenek … V naši domišljiji ni omejitev, te prihajajo iz fizične realnosti, pri tem pa je zelo škodljivo, če to postane redno stanje naše duševnosti.

Kakšnim parom uspeva bolje, če so več skupaj?
Partnerjem, ki jim uspe uravnati stres. Pomembno je razumeti, da vsi reguliramo stres na svoj način in s tem imamo vsi svoje načine uravnavanja. Super je, če se mehanizmi za uravnavanje stresa v partnerskem odnosu dopolnjujejo. Če en partner začenja videti v drugemu grožnjo in vir svoje tesnobe in groze, nastanejo težave.
Partnerja sta močna toliko, kolikor je trden njun odnos. Meseci izolacije, odtujenosti, negotovosti in stres so močno načeli naše odnose. Zdaj je čas, ko ljudje čutimo stres, kot produkt sprememb, pri čemer spremembe izzivajo naše iluzije, da lahko obvladujemo okoliščine.

 

Pozitivni odnos med partnerjema prispeva:

 h kardiovaskularnemu zdravju srca in nizkemu krvnemu tlaku,
 k nižji ravni holesterola,
 k izboljšanemu imunskemu sistemu,
 k optimalnemu duševnemu zdravju,
 k zmanjšani možnosti nastanka depresije v odraslosti,
 k boljši regulaciji čustev,
 k zmanjšanemu kognitivnemu upadu v starejši dobi itd.

 

Kako si lahko pomagamo? 

1. Naredite odmor od socialnih medijev.
2. Najdite svoja trdna tla: poskusite zapreti oči in začutiti telo ter trdna tla pod nogami. Dihajte upočasnjeno in začutite svoje telo. Izboljšajte stik s seboj in najdite umirjenost.
3. Izvajajte vaje sočutja do sebe.
4. Iščite upanje okoli sebe: upanje vpliva na vse vidike našega življenja (akademsko življenje, psihofizično zdravje, zdravstveno prognozo in odpornost).

 

 

 

Vabljeni ste, da izkoristite 30 minut brezplačnega online svetovanja!

Info in prijave na: [email protected] ali na 069 975 669.

 

Staš